Sunday, May 5, 2013

Nail polish craziness





I really like decorate my nails. When I moved to Germany I realized that there is so many options how to make them special. Of course that you can buy some of these stuffs in Czech republic too but there isn´t so many diverse choices, prices are much more higher and sometime you have to visit like million of shops to find it.
Today I did little bit 3D nails with glitter effect. I bought it in DM (brand Essence). And again - you can find this brand in Czech too but the sortiment is different. And it cost ca 50Kč. You have there 5 kinds of glitters with different shapes. I just fix it with colourless nail polish and done. We will see how long it will hold.
Other metod which I really grow fond of are nail patchs. Again simply, you don´t have to wait when it becomes dry, and it hold like week without any problem. You can saw it in some of my previous posts (here and here). Last week I bought new one on e-bay - it is cheap (ca 30Kč - postage included) and some many kinds. Here you can see gold one (they are really metalic but unfortunately you can´t see it on photo). And I am still waiting for others.
Last method - classic nail polish. I prefer small bottles because I never finish all of it. I have so many colours but here you can see my favourite for summer - pastel colours. Also black, red and beige are my tops year-round. 
 Do you like this new methods of decorating nails ? Or you prefer french manicure ? Let me know ;)

Opravdu ráda si zdobím nehty. Od té doby, co jsem se přestěhovala do Německa, jsem začala objevovat kolik je možností jak je udělat zajímavé. Samozřejmě můžete všechny tyto pomůcky koupit i tady u nás, ale přeci jenom v zahraničí je to jednodušší - především cena a dostupnost se nadají absolutně srovnat. 
Dnes jsem zkusila 3D nehty se třpytkami. Koupila jsem je v DM (značka Essence). A opět - tuto značku určitě znáte i od nás, ale mají naprosto odlišný sortiment. Sada stála cca 50Kč a je v ní 5 druhů třpytek různých tvarů. Zafixovala jsem je pouze bezbarvým lakem, tak uvidíme jak dlouho vydrží.
Další metodou, kterou opravdu, ale opravdu miluju jsou nehtové nálepky. Zase velice jednoduché, nemusíte čekat až zaschnou a vydrží celý týden bez problému. Představovala jsem je již v minulých příspěvcích. Minulý týden jsem si koupila nové na e-bay. Jedny za cca 30Kč (i s poštovným) a mají super výběr. Tady můžete vidět zlaté, které už mi došly (na fotce bohužel není vidět jak jsou metalické) a stále čekám na další, které jsem si objednala. 
Poslední klasickou metodou jsou samozřejmě laky. Mám radši menší lahvičky, protože je nikdy nespotřebuju do konce a je mi pak líto vyhazovat je skoro plné. Mám miliony barev, ale dnes představuji jen moje nejoblíbenější na léto - pastelové barvy. Dále mezi mé favority patří celoročně černá, červená a béžová.
Co vy zdobení nehtů ? Nebo máte raději francouzsku manikúru ? Dejte mi vědět :)





 Essence glitter kit (DM Germany)
 PRIMARK nail polish

 Essence nail polish

Nail patch (E-bay)

1 comment: